روایت های منفی در مورد اینکه معلم چیست و چه می کند، مسائل مربوط به نیروی کار را تشدید می کند. باید داستان جدیدی تعریف کنیم.
چه مقدار از بحث استخدام و نگهداری طولانی مدت به نگرانی های مکرر مربوط به حجم کاری بالا و دستمزد کم مربوط می شود؟ این بدان معنا نیست که ما باید وانمود کنیم که آنها عالی هستند – اما تمرکز بیش از حد بر روی آنها باعث می شود که تدریس مانند یک شغل وحشتناک به نظر برسد که هیچ کس نباید بخواهد به آن بپیوندد یا در آن بماند.
برای جبران، و با بهترین نیت، اغلب از قهرمانی ناگفته معلمان صحبت می کنیم. اما قهرمانی مستلزم فداکاری است و اینکه ما از معلمان بیش از حد معقول بخواهیم. بنابراین، مدل قهرمان-معلم همیشه راهبرد استخدام مؤثری نیست که ممکن است تصور کنیم.
البته، یک الزام اخلاقی وجود دارد که بسیاری از افراد ارزشمحور را برای پیوستن به این حرفه ترغیب میکند. به همین دلیل است که تبلیغاتی که بر لحظات تغییر دهنده زندگی و تأثیرات طولانی مدت معلمان بر کودکان و جوانان تمرکز دارند، کار می کنند.
اما اگر میخواهیم بحران استخدام و حفظ را حل کنیم، باید بیشتر بر نقش مهمی که مدارس ایفا میکنند تمرکز کنیم. معلمان از کل جوامع حمایت می کنند و به عنوان سنگ محک قابل اعتماد برای کودکان و خانواده ها عمل می کنند. و مدارس و تراست هایی که در این ایده آل زندگی می کنند مکان های عالی برای کار هستند.
علاوه بر این، ما به دولت جدید کارگر نیاز داریم تا همه دلایلی را که چرا تدریس یک شغل عالی است، تکرار کند. نشانه های اولیه نشان می دهد که بریجت فیلیپسون این را درک می کند. او به طور مثبت در مورد این حرفه صحبت کرده و مستقیماً با این بخش درگیر شده است – یک تغییر خوشایند از رویکرد کمتر حمایتی دولت قبلی.
اما تغییر مسیر از تذکر به شیرخواری نمیتواند به مقیاس مسائل رسیدگی کند. آنها دو روی یک سکه هستند – استانداردی که هیچ کس نمی تواند به آن عمل کند.
در کنفرانس اخیر حزب کارگر، PLMR میزبان دو پانل برای بررسی بحران نیروی کار با رهبران بخش و سیاسی بود. هر دو جلسه بر نیاز به انجام بیشتر برای «فروش» تدریس به عنوان شغل تأکید کردند.
این موضوع با نظرسنجی ملی اخیری که ما سفارش داده بودیم، طنین انداز شد، و به بررسی عواملی که می تواند در معلم شدن افراد تأثیر بگذارد.
جای تعجب نیست که در میان جوانان، دستمزد بهتر (43 درصد) و گزینه های کاری انعطاف پذیرتر (36 درصد) هر دو در سه رتبه اول قرار داشتند. اما جایگاه معلمی به عنوان یک حرفه با «توجه زیاد» (37 درصد) انعطاف پذیری را در رتبه دوم شکست داد.
ما باید در مورد نیازهای نسل جدید صحبت کنیم
علاوه بر این، تنها 16 درصد از جوانان 18 تا 24 ساله هرگز به معلم شدن فکر نمی کنند. این بدان معناست که 84 درصد عظیم این کار را انجام می دهند.
و اگر جوانان خواهان دستمزد خوب، کار منعطف و بخشی از یک حرفه بسیار مورد توجه هستند، باید شروع به برآورده کردن انتظارات آنها کنیم.
افزایش 5.5 درصدی دستمزد معلمان کارگر شروع به رفع چالش پرداخت می کند. در همین حال، فیلیپسون قرار است در رهنمودهایی روشن کند که معلمان باید اجازه داشته باشند زمان آماده سازی خود را در خانه بگذرانند، و نامه او به STRB این هفته به انعطاف پذیری برای TLR ها اشاره می کند.
همچنین نوآوری های زیادی در این زمینه ها در مدارس و مراکز آموزشی در سراسر کشور وجود دارد. اما نکته “احترام بالا” – این باید یک تلاش هماهنگ و مشترک باشد.
بنابراین مدیران مدارس برای شروع چه کاری می توانند انجام دهند؟
ارتباط مستقیم با سیاست گذاران
با وزارت آموزش، نمایندگان مجلس و دولت به طور گستردهتر ارتباط برقرار کنید، چالشها را برجسته کنید، اما راهحلهایی نیز ارائه کنید. مطمئن شوید که کار سخت معلمان به وضوح بیان و درک شده است. این به سیاستگذاران و تصمیمگیرندگان کمک میکند تا بدانند چگونه آن را به اشتراک بگذارند.
از همه کانال های رسانه ای استفاده کنید
مواد استخدامی باید با تغییر نیازهای نیروی کار صحبت کند. از فیلمها و مطالعات موردی در وبسایتها و رسانههای اجتماعی خود برای نشان دادن تأثیر تدریس، نه فقط بر دانشآموزان، بلکه بر خود معلمان استفاده کنید.
قدرت داستانهای رسانهای مثبت برای نمایش در رادار نیروهای بالقوه را دست کم نگیرید.
آنچه را که موعظه می کنید تمرین کنید
کارکنانی که احساس می کنند به خوبی حمایت می شوند و دیدگاه و استراتژی شما را قبول دارند، مدافعان قدرتمندی برای پیوستن به حرفه معلمی هستند. ارتباط مثبت کارکنان را در اولویت قرار دهید.
مطمئناً معلمی یک حرفه هدفمند است. اما ما موفقیت اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی را بر اساس داستان قهرمانی یا نوع دوستی ایجاد نخواهیم کرد.
در عوض، ما به روایتی نیاز داریم که بر ثبات، ثبات و اجتماع برای همه دانشآموزان و کارشناسانی که به آنها آموزش میدهند تاکید کند. معلمی یک شغل عالی است – فقط باید آن را بگوییم.
منبع:schoolsweek