تجزیه و تحلیل جدید داده های دولتی نشان می دهد فارغ التحصیلان در انگلیس معمولاً در طول زندگی خود در مقایسه با کسانی که می توانستند به تحصیل ادامه دهند اما به جای آن شغل را انتخاب کردند، درآمد بیشتری دارند.
تجزیه و تحلیل دادههای دانشگاههای انگلستان که درآمدهای 17 تا 31 ساله را دنبال میکند، نشان میدهد که اکثر فارغالتحصیلان علیرغم داشتن سالهای کمتر در بازار کار، به سرعت به غیر فارغالتحصیلان میرسند و از آنها سبقت میگیرند، و این تفاوت در طول دوران حرفهای آنها ادامه دارد. تفاوت حقوق در طول حرفه آنها افزایش می یابد، حتی پس از در نظر گرفتن هزینه های تحصیل – و مالیات های بالاتر. این دیدگاه منطقه ای به در نظر گرفتن بازارهای کار محلی کمک می کند.
مهم این است که این تفاوت ها در معیارهای دولت برای ارزیابی موفقیت دوره منعکس نمی شود. در حال حاضر، اقدامات مورد استفاده توسط دفتر برای دانشجویان تنها تا 15 ماه پس از فارغ التحصیلی انجام می شود – بنابراین پیشرفت آینده را در نظر نمی گیرد.
Vivienne Stern MBE، مدیر اجرایی دانشگاه های انگلستان با استقبال از تحلیل جدید گفت:
این تجزیه و تحلیل جدید نشان می دهد که انتخاب مدرک واقعاً برای اکثر فارغ التحصیلان نتیجه می دهد و اگر بیشتر بیاموزید، احتمالاً در طول زندگی کاری خود درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. با پتانسیل افزایش قابل توجه درآمد در هر کجا که زندگی می کنید یا در بخشی که در آن کار می کنید – از جمله هنر و رسانه – این داده ها به وضوح نشان می دهد که رشد حقوق برای فارغ التحصیلان یک ماراتن است، نه یک سرعت.
«تحصیلات دانشگاهی در طول زندگی حرفهای هر فرد به سوددهی ادامه میدهد. با نتایج مثبت استثنایی برای دانشجویانی که دارای پیشینههای کمتر هستند، واضح است که دانشگاهها فرصتی ضروری برای افراد فراهم میکنند تا در هر کجای کشور که هستند به پتانسیل خود دست یابند. ما همچنان خواستار افزایش حمایت های تعمیر و نگهداری، از جمله کمک های بلاعوض برای کسانی که بیشتر به آنها نیاز دارند، هستیم.
ویوین استرن MBE
مدیر اجرایی، دانشگاه های انگلستان
تجزیه و تحلیل جدید درآمد فارغ التحصیلان را با افراد معاصری مقایسه کرد که دارای مدارک مناسب برای ورود به آموزش عالی بودند اما به جای آن به دنبال شغل بودند. ارقام جدید، بر اساس داده های دولتی که سوابق تحصیلی و مالیاتی را به هم مرتبط می کند، نشان می دهد که به طور متوسط:
فارغ التحصیلان در عرض چند سال از کسانی که تصمیم گرفتند دانشگاه نروند پیشی می گیرند و زمانی که به سن 20 سالگی می رسند حداقل 20 درصد بیشتر درآمد کسب می کنند. تا سن 31 سالگی، فارغ التحصیلان معمولاً 37 درصد بیشتر درآمد دارند و این شکاف برای کسانی که از مناطق محروم اقتصادی هستند کمی بیشتر است (38 درصد).
درآمد فارغ التحصیلان با سرعت بیشتری نسبت به غیر فارغ التحصیلان افزایش می یابد. متوسط درآمد بین سنین 23 تا 31 سال 72 درصد برای فارغ التحصیلان در مقایسه با 31 درصد برای غیر فارغ التحصیلان رشد می کند. متوسط رشد درآمد فارغ التحصیلان برای کسانی که قبلاً از وعده های غذایی رایگان مدرسه استفاده می کردند 75 درصد در مقایسه با 26 درصد برای غیر فارغ التحصیلان است.
فارغ التحصیلان بالای سی سال نسبت به فارغ التحصیلان بدون مدرک، احتمال بیشتری دارد که در کار باشند، و به مراتب کمتر مدعی مزایا هستند.
به طور متوسط برای سال مالیاتی 2020-21، درآمد فارغ التحصیلان بیشتر از درآمد غیر فارغ التحصیلان در همه مناطق است.
به طور متوسط، درآمد فارغ التحصیلان در طول زمان بدون توجه به پیشینه اجتماعی-اقتصادی بالاتر است. فارغالتحصیلان از یک پیشزمینه غذای رایگان در مدرسه معمولاً بیش از یک سوم بیشتر از افراد غیر فارغالتحصیل (که میتوانستند به دانشگاه بروند اما نمیخواستند به دانشگاه بروند) از همان پیشزمینه تا سن ۳۱ سالگی درآمد کسب میکنند.
مجدداً، به طور متوسط، کسانی که می توانستند دانشگاه را انتخاب کنند اما به جای آن به دنبال شغل بودند، به احتمال زیاد تا سن 31 سالگی ادعای مزایای بیکاری دارند. این احتمال در شمال غرب دو برابر است (2٪ فارغ التحصیلان و 5٪). از غیر فارغ التحصیلانی که مدعی مزایای بیکاری هستند، و تا چهار برابر بیشتر در برخی از نقاط کشور (مانند جنوب غربی، جنوب شرقی، میدلند شرقی و شرق انگلستان که 1٪ از فارغ التحصیلان ادعای مزایا می کنند). در مقایسه با 4 درصد غیر فارغ التحصیلان).
ویوین استرن ادامه داد:
درآمد تنها معیار درجه ارزشمند نیست – و بسیاری از افراد مشاغل را انتخاب می کنند زیرا به آنها اهمیت می دهند، نه فقط برای پول. با این حال، این تحلیل جدید به طور قطعی نشان می دهد که ارزش فوق العاده گرفتن مدرک دارد.
“کارآموزی مدرک جایگزینی برای آموزش عالی نیست. در عوض، کارآموزی درجه یک شکلی از آموزش عالی است که به عنوان مشارکت بین کارفرمایان و دانشگاه ها ارائه می شود.
“تحلیل همچنین نشان می دهد که معیارهای فعلی که برای اندازه گیری موفقیت فارغ التحصیلان استفاده می شود، ارزش کامل مدرک دانشگاهی را برای افراد و مناطق محلی منعکس نمی کند. اقداماتی مانند مواردی که توسط دفتر دانشجویان مورد استفاده قرار می گیرد، که به نتایج اشتغال 15 ماه پس از آن نگاه می کند. فارغ التحصیلی، تنها یک عکس فوری اولیه ارائه می دهد.
منبع: universitiesuk