مسافران تایلندی روندهای سال 2025 را تنظیم می کنند و از هوش مصنوعی برای برنامه ریزی سفر و گزینه های کار از راه دور استفاده می کنند و در اولویت های مسافرتی منعطف و آگاه به فناوری در سطح جهانی پیشرو هستند.
بانکوک، تایلند – SiteMinder گزارش تغییر مسافر 2025 خود را پرده برداری کرده است که روندهای رفتار مسافران تایلندی، به ویژه در پذیرش هوش مصنوعی و ادغام کار از راه دور را برجسته می کند. این گزارش نشان میدهد که ۹۸ درصد از مسافران تایلندی مشتاق به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامهریزی، رزرو و بهبود اقامت هتلهای خود هستند و ۶۸ درصد قصد دارند در طول سفرهای خود در سال ۲۰۲۵ از راه دور کار کنند که هر دو بالاترین نرخها را در سراسر جهان نشان میدهند.
این گزارش، بر اساس بینش بیش از 12000 شرکتکننده در 14 بازار جهانی گردشگری، مفهوم «همهچیز مسافر» را معرفی میکند – یک مهمان همهکاره که بهطور یکپارچه ترجیحات سفر مدرن و سنتی را با هم ترکیب میکند و روندهای در حال تحول سفر را منعکس میکند.
این گزارش تفاوتهای قابلتوجهی را در زمینه باز بودن هوش مصنوعی نشان میدهد، تایلند و اندونزی با ۹۸ درصد پیشتاز هستند و پس از آن چین (۹۶ درصد) و هند (۹۴ درصد) قرار دارند. در مقابل، کانادا، استرالیا (62 درصد)، آلمان، فرانسه و بریتانیا (63 درصد) اشتیاق کمتری نشان می دهند. علاوه بر این، تایلند (68٪)، اندونزی (66٪) و هند (61٪) با آمریکای شمالی (34٪) و اروپا (31٪) بالاتر از میانگین جهانی (41٪) در صدر جدول کار از راه دور در طول سفر هستند. درصد حتی پایین تر است.
برنامه های سفر 2025 برای مسافران تایلندی
دادههای SiteMinder نشان میدهد که 83 درصد از مسافران تایلندی قصد دارند در سال 2025 مقاصد بینالمللی را کاوش کنند، که Millennials با 87 درصد پیشتاز است و آنها را در رتبه سوم جهان پس از سنگاپور (93٪) و چین (85٪) قرار میدهد. در داخل کشور، انتخاب های برتر شامل چیانگ مای (59%)، پاتایا-چون بوری (57%)، هات یای-سونگخلا (34%)، بانکوک (32%) و ناخون راچاسیما (19%) است. برای سفرهای بین المللی، کشورهای مورد علاقه تایلند ژاپن (56%)، چین (32%)، کره جنوبی (23%)، سنگاپور (15%) و ویتنام (14%) هستند. تفاوتهای نسلی ترجیحات اقامتی را شکل میدهد، بهطوریکه Gen Z و Millennials به هتلها و استراحتگاهها متمایل شدهاند، Gen X به B&B ترجیح میدهند، و Baby Boomers اقامتهای مقرون به صرفه را انتخاب میکنند.
بینش اضافی در مورد مسافران تایلندی
ترجیحات اتاق: بیش از نیمی از (54%) اتاقهای با کیفیت استاندارد را در سال 2025 انتخاب میکنند، بالاتر از میانگین جهانی (46%) و پس از اسپانیا (59%)، کانادا (55%) و ایتالیا (55%) در رتبه چهارم قرار دارند. تنها 19 درصد از مهمانان چینی این ترجیح را دارند.
تمایل به پرداخت اضافی: علیرغم ترجیحات متوسط اتاق، 97٪ از مسافران تایلند آماده پرداخت هزینه اضافی برای امکاناتی مانند صبحانه (67٪)، منظره (44٪)، یا زمان انعطاف پذیری برای ورود و خروج (33٪) هستند. .
هزینه های زیست محیطی آگاهانه: نود و چهار درصد هزینه های بیشتری را صرف اقامتگاه های دوستدار محیط زیست می کنند که پس از اندونزیایی ها در رتبه دوم قرار دارد.
سفرهای رویداد محور: رویدادها همچنان یک انگیزه قوی هستند، به طوری که 78 درصد بیشتر از سال قبل برای مناسبت ها سفر می کنند. رویدادهای محبوب شامل کنسرت (47%)، گردهمایی خانوادگی (35%) و کنفرانس (31%) است.
زمان و آسایش هتل: با برنامه ریزی 65% برای گذراندن زمان قابل توجهی در هتل های خود، گزینه های راحتی و دوستدار حیوانات خانگی ضروری است. هفتاد و شش درصد از مسافران تایلندی برای امکاناتی که برای حیوانات خانگی دوست دارند بیش از گذشته ارزش قائل هستند و بالاتر از مسافران اندونزیایی (70%)، هندی (66%) و چینی (62%)، بالاترین رتبه را در سطح جهانی دارند.
ترجیحات رزرو: پنجاه و پنج درصد برنامه ریزی برای رزرو اقامت 2025 از طریق آژانس های مسافرتی آنلاین (OTAs) دارند که نشان دهنده افزایش 9 درصدی نسبت به سال گذشته و 13 درصد بالاتر از میانگین جهانی است و پس از اندونزی (62٪) و چین (56) در رتبه سوم قرار دارد. ٪.
رها شدن از رزرو: شصت و پنج درصد رزروهای آنلاین را به دلیل تجارب ضعیف رها کردهاند، که ژنرال Z با 72 درصد پیشتاز است، که به طور قابلتوجهی بالاتر از میانگین جهانی 52 درصد است.
منبع: travelandtourworld