یک مطالعه جدید نشان می دهد که استفاده از اختصارات در هنگام ارسال پیامک ممکن است مقداری در زمان تایپ صرفه جویی کند، اما تاثیر خوبی نخواهد داشت.
محققان کشف کردند افرادی که از اختصارات پیامکی مانند IDK یا GOAT استفاده می کنند، بیشتر غیرصادقانه تلقی می شوند و احتمال کمتری دارد که پاسخ دریافت کنند.
دیوید فانگ، محقق ارشد، دانشجوی دکترا در بازاریابی رفتاری در می گوید: «یافته های ما به ویژه زمانی مرتبط هستند که می خواهیم صمیمانه تر به نظر برسیم و پیوندهای اجتماعی را تقویت کنیم، مثلاً در ابتدای یک رابطه یا زمانی که باید تأثیر خوبی بگذاریم. دانشگاه استنفورد
برای این مطالعه که در 14 نوامبر در مجله روانشناسی تجربی: عمومی منتشر شد، محققان مجموعه ای از هشت آزمایش را با بیش از 5300 نفر انجام دادند.
این تیم پاسخهای مکالمات را در چتهای گروهی Discord و اپلیکیشنها و سایتهای دوستیابی، در 37 کشور تجزیه و تحلیل کرد.
آزمایشهای دیگر از شرکتکنندگان خواسته شد تا مکالمات پیامکی خود را با افرادی که از اختصارات استفاده میکردند یا نداشتند، رتبهبندی کنند.
در آزمایشها، پیامرسانهایی که از اختصارات استفاده میکردند، پاسخهای کوتاهتر و کمتری دریافت کردند و احتمال کمتری داشت که اطلاعات تماس را از پیامرسان دیگر دریافت کنند.
نتایج نشان میدهد که جوانان بیشتر از اختصارات پیامک استفاده میکنند، اما حتی آنها هم طرفدار دریافت متنهای بارگذاریشده با اختصارات نبودند.
فانگ در انتشار خبری استنفورد گفت: «در حالی که نتایج کلی ما در مورد سن متفاوت بود، واضح است که افراد جوانتر علاقه خاصی به اختصارات ندارند، اگرچه قدرت این بیزاری ممکن است بسته به سن متفاوت باشد.»
فانگ گفت، اگر استفاده از آنها باعث شود افراد کمتر یا کمتر پاسخ مثبت دهند، می تواند به تنهایی کمک کند.
OTOH، Fang معتقد است که این اختصارات در زمینه مناسب خود مفید هستند.
فانگ گفت: «در برخی موارد، منطقی است که تلاش کمتری انجام دهیم و بپذیریم که کمتر صمیمانه تلقی میشویم، مانند ارسال پیامک سریع با یک راننده تحویلدهنده.
محققان افزودند که احتمالاً بسیاری از مردم از این نتایج شگفت زده خواهند شد.
در یک نظرسنجی اولیه، آنها دریافتند که 99٪ از پاسخ دهندگان گفتند که از اختصارات متن استفاده می کنند و 84٪ فکر نمی کردند دیگران از استفاده از آنها ناراحت باشند.
فانگ گفت: «در تعاملات روزانه، اغلب با افرادی مواجه میشویم که میتوانند پیامرسان خوب یا پیامرسان ضعیف در نظر گرفته شوند. ما فکر میکردیم که پیامرسانها ممکن است اختصارات را دوست داشته باشند، زیرا حس نزدیکی غیررسمی را منتقل میکنند، بنابراین از اینکه اختصارات باعث ایجاد ادراکات منفی در مورد افرادی میشوند که از آنها استفاده میکنند، متعجب شدیم.
منبع: usnews