کیگالی، رواندا: شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) امروز اولین گزارش جهانی سفر و گردشگری خود را با تمرکز بر تنوع، برابری، گنجاندن و تعلق (DEIB) در جریان اجلاس جهانی خود که در کیگالی برگزار میشود، رونمایی کرد.
گزارش “ایجاد تعلق: تنوع، برابری، گنجاندن و تعلق در سفر و گردشگری” نتیجه همکاری بین WTTC و HospitableMe، یک رهبر جهانی در مهماننوازی فراگیر است.
این گزارش که توسط AIG Travel پشتیبانی میشود، دادههایی را در مورد اشتغال در سفر و گردشگری ارائه میکند، با هدف تجهیز هر دو بخش عمومی و خصوصی به ابزارهایی که برای ایجاد تغییرات و متنوعتر کردن سفر و گردشگری نیاز دارند.
با استفاده از دادههای شش اقتصاد، رواندا، استرالیا، ایالات متحده، بریتانیا، آفریقای جنوبی و اتحادیه اروپا، بررسی عمیقی در معیارهایی مانند جنسیت، سن، گرایش جنسی، وضعیت ناتوانی و مهارتهای آموزشی ارائه میدهد.
طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری، سهم کارگران زن در سفر و گردشگری در استرالیا با 54 درصد، پس از آن ایالات متحده (48 درصد)، بالاتر از میانگین کلی بود.
از نظر اشتغال جوانان، این بخش همواره به عنوان کارفرمای کلیدی برای افراد زیر 25 سال در نظر گرفته شده است.
این تحقیق نشان میدهد که ایالات متحده 26 درصد از کارمندان جوان را در این بخش مشاهده کرده است که بیش از دو برابر سهم میانگین کل اقتصاد (12 درصد) است و استرالیا (26 درصد) و رواندا (24 درصد) از نزدیک دنبال میشوند.
بر اساس این مطالعه جدید، سال گذشته، سازمان مسافرت و گردشگری بریتانیا سهم بیشتری از کارمندان LGBTQ+ (5.2 درصد) را نسبت به کل اقتصاد (4 درصد) به کار گرفته است که از سال 2011 تقریباً 2.7 درصد افزایش داشته است.
کارگران دارای وضعیت ناتوانی تقریباً 17 درصد از نیروی کار مسافرت و جهانگردی بریتانیا را تشکیل میدهند، در حالی که در بخش ایالات متحده، آنها تقریباً 5 درصد را تشکیل میدهند، هر دو نسبت به کل اقتصاد (به ترتیب 16.6 و 4.4 درصد) اندکی بالاتر هستند.
جولیا سیمپسون، رئیس و مدیرعامل WTTC، گفت: «سفر و گردشگری همیشه یک بخش مردمی بوده است، فارغ از پیشینه آنها. مهمان نوازی فراتر از مسافران است. این در مورد نحوه استقبال و مراقبت از همکاران و کارمندان است.
بخش ما راه درازی را پیموده است. در سراسر جهان، شاهد تلاشها و تغییراتی هستیم که توسط کسبوکارهای بزرگ مسافرتی و گردشگری هدایت میشوند، که اکنون توجه بیشتری به ایجاد حس تعلق دارند، حمایت از کارمندان خود، صرف نظر از اینکه چه کسانی هستند یا از کجا آمدهاند.»
کنی پورپورا، شریک HospitableMe و رئیس آموزش، گفت: “این اولین نظرسنجی در نوع خود تعهد بخش گردشگری را برای ساختن جهانی فراگیرتر از طریق سفر نشان می دهد.
بینشهایی که ما از طریق این نظرسنجی بهدست آوردهایم، روشن میسازد که فراگیر بودن هم یک نقطه قوت اصلی و هم چالش بزرگ برای صنعت سفر است. ما اینجا هستیم تا دست خود را به سوی رهبران صنعت دراز کنیم و از آنها بخواهیم از این یافته ها استفاده کنند و در سفری متحول کننده به ما بپیوندند. ما با هم میتوانیم آیندهای را شکل دهیم که در آن هر مسافر، کارمند و ذینفع احساس کند واقعا دیده شده، ارزشمند است و مورد استقبال قرار میگیرد.»
سفر و گردشگری از افراد مختلف از هر طبقه حمایت میکند و بیشترین سهم را از کارگران با سطح تحصیلات رسمی پایینتر در سراسر اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده در مقایسه با کل اقتصاد به کار میگیرد.
این گزارش همچنین شامل یک نظرسنجی جامع از اعضای WTTC است که نمای دقیقی از چشمانداز DEIB در سراسر بخش ارائه میدهد، بهترین نمونههای عملی را برای حوزههایی مانند استخدام، آموزش و پرورش، و مزایا و از جمله موارد دیگر ارائه میدهد.
WTTC از یافتهها برای ارائه فرصتهایی برای چالشهای پیش روی این بخش، مانند آموزش در مورد DEIB و پشتیبانی رهبری ارشد، فرآیند استخدام، و معیار و تحقیق، استفاده میکند.
اکثر شرکت های مورد تجزیه و تحلیل (60٪) پرسنل اختصاص داده شده به تلاش های DEIB خود داشتند، و روشن می کند که این موضوع مهمی است که همه ذینفعان سفر و گردشگری باید به آن توجه زیادی داشته باشند، تا اطمینان حاصل شود که اصطلاح “میهمان نوازی” برابر است با “مشارکت”.
منبع:wttc